जनयुद्धका कलाकार मणि थापा
तत्कालीन नेकपा (माओवादी) ले १० वर्षसम्म चलाएको जनयुद्धमा जनतामाझ चेतना फैलाउन नाटक, अपेरा आदिजस्ता साँस्कृतिक कार्यक्रमहरु सिर्जना गर्ने तथा मञ्चन गर्दै हिँड्ने चर्चित माओवादी युवा नेता मणि थापा हुन् । तत्कालीन निरंकुश राजतन्त्रात्मक शासनका सेना तथा पुलिसको तारो बनेका उनी साँस्कृतिक कार्यक्रम देखाउँदै हिँड्दा नै कयौं पटक ज्यान जोखिममा परेको उनी सुनाउँछन् । उनले जनयुद्धमा आफ्ना एक भाइ पनि गुमाएका थिए । उनले लेखन तथा गीतसङ्गीतमा आफ्नो प्रतिभा देखाएका छन् । हालसम्म नेता थापाका झण्डै आधा दर्जन कृतिहरु बाहिर आएका छन् । तिनीहरुमा गंगा काबेरी एक्स्प्रेस चिठ्ठी २०४४, फोकल्याण्डको टापुबाट (गिती सङ्ग्रह) २०५१, बगिरहेको सुनकोशी कविता सङ्ग्रह २०५८, गंगा काबेरी एक्स्प्रेसको यात्रा (खण्डकाव्य) २०६० र गाथा (गिती एल्बम) २०६० रहेका छन् । यसबाहेक उनले नेपाली चलचित्रहरु ‘दशगजा’ र ‘भिमदत्त’ मा सङ्गीत हाल्नुका साथै गीतहरु निर्माण गरेका छन् । उनै युवा नेता मणि थापा अहिले नेकपा (माओवादी केन्द्र) को तर्फबाट प्रतिनिधिसभा सदस्यका लागि समानुपातिक उम्मेदवार बनेका छन् । प्यूठानमा जन्मेका युवा नेता मणि थापासँग उनको जीवनका समग्र पक्षलाई लिई इमूल्याङ्कनले लिएको अन्तर्वार्ता यहाँ प्रस्तुत गरिन्छ ।
इमूल्याङ्कन : तपाईं राजनीतिमा कुन कालखण्डमा कसरी प्रवेश गर्नुभयो र अगाडि जानुभयो ?
– म २०३५ सालमा बिद्यार्थी राजनीति मार्फत तत्कालीन नेकपा (चौथो महाधिवेशन) मा प्रवेश गरेको थिएँ । सुरुमा काठमाडौं आई कानुन पढ्नका लागि मैले नेपाल ल क्याम्पसमा अध्ययन गर्दा म तत्कालीन अनेरास्ववियु (छैठौं)सँग आवद्ध भएँ । त्यही क्रममा म तत्कालीन अखिल नेपाल युवक संघको केन्द्रीय सदस्य पनि भएँ । तत्कालीन अखिल छैठौं र अखिल नेपाल युवक संघ दुबै तत्कालीन नेकपा (चौम) का भातृ संगठनहरु हुन् । ती संगठनहरुमा सक्रिय हुँदै नै मैले २०३८ सालमा सो पार्टीको सदस्यता प्राप्त गरेँ ।
२०४० सालतिर नेकपा (चौम) मा फुट आयो । पार्टी फुटपछि म नेकपा (मसाल)सँग आवद्ध भएँ । तर, दुई वर्षपछि नै २०४२ सालमा नेकपा (मसाल)मा पनि फुट आयो । त्यस फुटपछि पनि म मोहन विक्रम सिंहको नेतृत्वको नेकपा (मसाल)मै आवद्ध भइरहेँ । मसाल पार्टीसँगको मेरो त्यो आवद्धता पनि दुई वर्षभन्दा बढी टिकेन । २०४४ सालमा मैले सो पार्टीबाट बिद्रोह गरी बाहिर निस्केँ । र, मैले केही साथीहरुसँग मिली ‘डायनामिक युथ लिग’ नामको राजनीतिक संगठन खोलेँ । सोही सालमै सो संगठन २०४२ सालमा मोहन विक्रम सिंहबाट फुटेर बनेको नेकपा (मशाल)सँग एकीकृत भयो । २०४६ सालको जनआन्दोलनपछि पञ्चायती व्यवस्थाको अन्त्य भई बहुदलीय व्यवस्थाको पुनर्स्थापना भयो । २०४८ सालमा नेकपा (मशाल), सर्वहारा श्रमिक संगठन र नेकपा (चौम)बीच एकता भई नेकपा (एकता केन्द्र) बन्यो । र, म त्यस पार्टीका सदस्य बनेँ । सोही समयमा म युवा कम्युनिस्टहरुको संगठन ‘योङ्ग कम्युनिस्ट लिग’को केन्द्रीय सदस्य पनि बनेँ । २०५० सालमा एकता केन्द्रमा फुट आयो र नेकपा (माओवादी) बन्यो । त्यसपछि मैले सो पार्टीको पूर्वाञ्चल क्षेत्रीय व्यूरो सदस्यको जिम्मेवारी पाएँ । २०५५ सालमा नेकपा (माओवादी)को चौथो बिस्तारित बैठकबाट मलाई केन्द्रीय सदस्यमा चयन गर्यो । त्यस्तै गरी २०५७ सालमा पार्टीको दोश्रो राष्ट्रिय सम्मेलनबाट म पोलिटब्यूरो सदस्यमा चयन भएँ । मलाई पार्टीले २०६० सालमा जनमुक्ति सेनाको सातौं ब्रिगेड कमिसार बनायो । साथै म तत्कालीन ‘क्रान्तिकारी जनपरिषद’को केन्द्रीय सदस्य पनि बनेँ ।
इमूल्याङ्कन : राजनीतिमा तपाईंको साँस्कृतिक यात्रा कहिलेबाट सुरु भयो ?
– गीत, संगीत र रङ्गमञ्चप्रतिको मेरो लगाव सानैदेखि नै थियो । मैले सुरुदेखि नै त्यस क्षेत्रमा काम गर्दै आएँ । सोही क्रममा २०५० सालमा म ‘जन साँस्कृतिक महासंघ’को महासचिव बनेँ । त्यसपछि भ्याली सांस्कृतिक संगम हुँदै म ‘सामना परिवार’मा संयोजकको भूमिकामा आएँ । २०५७ सालमा म ‘अखिल नेपाल जनसाँस्कृतिक संघ’को केन्द्रीय अध्यक्ष बनेँ ।
इमूल्याङ्कन : तपाईंले तत्कालीन नेकपा (माओवादी) मा पनि बिद्रोह गर्नुभएको सुनिन्छ नि ?
– हो, २०६२ सालमा मैले तत्कालीन नेकपा (माओवादी) बाट बिद्रोह गरी बाहिर निस्केको थिएँ । बिद्रोहपछि मैले सुरुमा नेकपा माओवादी (साँस्कृतिक क्रान्ति) गठन गरेँ । त्यसपछाडि २०६५ मा त्यसलाई पनि छाडी ‘रिभोल्युसनरी लेफ्ट विङ’ र पछि ‘क्रान्तिकारी कम्युनिस्ट पार्टी, नेपाल’ गठन गरेँ । म सो पार्टीको महासचिवमा निर्वाचित भएको थिएँ । र, २०७३ सालमा सो पार्टीलगायत अन्य माओवादी घटकहरु र तत्कालीन एकीकृत नेकपा माओवादीबीच एकता भई हालको नेकपा (माओवादी केन्द्र) बन्यो । हाल म नेकपा (माओवादी केन्द्र) को कार्यालय सदस्य तथा युवा इन्चार्जको रुपमा रहेको छु ।
इमूल्याङ्कन : राजनीतिक यात्राको क्रममा तपाईं जेल पर्नुभएको छ ?
– किन नपर्नु ? म २०३८ सालमा पञ्चायतबिरोधी आन्दोलनको क्रममा ३ महिना भद्रगोल जेलमा परेँ । त्यस्तै गरी २०४२ सालको बमकाण्डमा मलाई गिरफ्तार गरियो र म एक साता हिरासतमा परेँ । म मेघालयबाट खेदिएका नेपालीहरुको आन्दोलनको समर्थनमा सडकमा उत्रिँदा पनि गिरफ्तार भई हिरासतमा परेको थिएँ ।
इमूल्याङ्कन : तपाईं एक साँस्कृतिककर्मी हुनुका साथसाथै लेखक पनि हुनुहुन्छ । तपाईंको लेखन यात्रा कसरी सुरु भएको थियो ?
– ०३२/०३३ सालतिर जनता माध्यमिक विद्यालय बागदुल्लाको विद्यार्थी छँदा मैले स्कुलमा हुने साहित्यिक कार्यक्रमहरुमा कविता वाचन गर्थैँ । विशेषतः त्यो बेला अर्घाखाँचीबाट प्रकाशित हुने ‘अंकुर’ र प्यूठानबाट प्रकाशित हुने ‘सुमन’ साहित्यिक पत्रिकाबाट प्रभावित भएर मैले कविता लेख्न शुरु गरेँ । स्कुल स्तरमा कवितातर्फ मैले सान्त्वना पुरस्कारहरु प्राप्त गर्थेँ । त्यो बेलामा साहित्यभन्दा पनि मेरो रुचि गीत, संगीत र नृत्यतिर बढी थियो । जिल्ला स्तरीय साँस्कृतिक कार्यक्रमहरु र स्कुलका जन्मोत्सवहरुमा हुने मेरा प्रस्तुतिहरु निक्कै चर्चाको विषय हुन्थे । त्यतिवेला म जिल्लाका हरेक साहित्यिक तथा साँस्कृतिक कार्यक्रमहरुमा सक्रिय सहभागी हुन्थेँ ।
०३५ सालमा उच्च शिक्षा अध्ययनको लागि काठमाडौं आएपछि हुकुमबहादुर सिंह, मीनबहादुर विष्टहरुसँगको संगतले म राजधानीमा हुने साहित्यिक कार्यक्रमहरुमा सहभागी हुन थालेँ । त्यही क्रममै मेरो भेट साहित्यकारहरु इस्माली र पारिजातसँग हुन पुग्यो । त्यसपछि नै मैले ‘पहरेदार’ साहित्यिक नाममा रचनाहरु बाहिर प्रकाशित गर्न थालेँ । हल्कारा, मूल्याङ्कन र रत्नश्रीजस्ता पत्रिकाहरुमा मेरा रचनाहरु प्रकाशित हुन थालिए ।
०३५/०३६ सालको विद्यार्थी आन्दोलनपछि आएको केही खुकुलो अवस्थामा मैले ‘पहरेदार’ नाम छाडी पुनः मणि थापाको नामले नै साहित्यिक र सांगीतिक यात्रा शुरु गरेँ । त्यो बेलाका ‘मधुमास’, राप्ती विद्यार्थी संघले प्रकाशित गरेको ‘राप्ती’, ‘युगधारा’लगायतका तत्कालीन पत्रिकाहरुमा कथा, कविता प्रकाशित गराएँ । त्यसपछि चालिसको दशकमा आएपछि ०४४ सालमा ‘शैशव’को नामले ‘गंगा कावेरी एक्सप्रेसलाई चिठी’ नामक लामो कविता प्रकाशित गराएँ । त्यही क्रममा गीत संगीतको यात्रा पनि निरन्तर चल्यो । सोही कालखण्डमा ‘प्रतिभा प्रवाह’ भन्ने मासिक साहित्यिक कार्यक्रममा साहित्यिक रचनाहरु पाठ गर्ने, समालोचना गर्ने र आयोजन गर्ने काम भयो । यही बेला गीत संगीत मात्र होइन, नाट्य लेखन र मञ्चनमा पनि सहभागी भएँ । यो कालखण्डमा मेरो लेखन, प्रदर्शनका दृष्टिले गीत, संगीत, नाटक उत्कृष्ट रहे ।
साँस्कृतिक यात्राको क्रममा ०४६/०४७ सालको आन्दोलनपछि जनवादी गीत संगीतको कामले प्राथमिकता पायो । सामना परिवारको गठन, सामना परिवारका गीती एल्बमहरुमा गीत सङ्गीतको प्रकाशनले तीब्रता पायो । यसै क्रममा ०५१ सालमा ‘फोकलैण्डको टापुबाट’ गीती संग्रह प्रकाशित भयो । ०५२ साल र जनयुद्धको थालनीपछि पुनः साहित्यिक यात्राले अरु तीब्रता पायो । कविता लेखन, नविन संघर्ष, अनुप कार्कीको नाममा संस्मरण यतिवेलाकै हो । ०५८ मा कविता संग्रह ‘बगीरहेको सुनकोशी’ प्रकाशित भयो । ०६० सालमा ‘गंगा कावेरी यात्रा भाग २’ पनि प्रकाशित भयो ।
०६२/०६३ को जनआन्दोलनपछि ‘गाथा गीति’ एल्बम र ‘बगीरहेको सुनकोशी’को दोस्रो संस्करण प्रकाशित भयो । मैले ०६६ सालमा ‘दशगजा’ फिल्ममा गीत संगीत दिएँ । र त्यस्तै गरी ०७० सालमा ‘भीमदत्त’ फिल्ममा गीत संगीत दिएँ ।
–